Tredje barnbarnet

Nu när jag har legat sjuk ett par dagar så har Sigge-Buff (Fia`s påhittade smeknamn) bott hos mina föräldrar. De är även så pass snälla att de tar hand om honom när jag jobbar. Och tro mig det går absolut ingen nöd på honom där, han blir behandlad som deras tredje barnbarn. De skämmer bort honom med nya leksaker. Mamma gör storkok med matlådor. Han får följa med på alla möjliga roliga aktiviteter mm. Men varken Sigge eller jag klagar. ;) Lite komiskt då mina föräldrar alltid varit emot att skaffa hund, speciellt mamma...Nu är hon så fäst vid honom att hon oroar sig hur hon ska klara sig utan honom när hon ska resa bort en vecka. Haha, så kan det gå! :)


              


Igår så svängde de förbi utanför min balkong för att visa upp Sigges nya sele som de inhandlat. Mamma tyckte att han behövde en lite mer robust sele till valpkursen som startar om några veckor. De hade även passat på att väga och mäta honom i djuraffären. Mitt lille pyre har blivit stort pyre. Mankhöjd: 27 cm. Vikt: 6 kg. (När jag fick honom så vägde han så lite som 1,6 kg)


                                        /sara

Kommentarer
Postat av: Patricia

Oj vad stor han har blivit! Nu är han ju en riktig vakthund som kan skydda dig från potentiella inbrottstjuvar eller liknande, iaf till skillnad mot hur stor han var först ;)

2011-08-21 @ 22:33:27
URL: http://envilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0