vaddå snökaos?

Jag ska alldeles straxt bege mig ut igen. Har bara varit hemma och duschat av mig allt hår från förmiddagens frisörbesök.
När jag var nere i Skåne så var det ett jäkla tjat om det rådande snökaoset. Kan ju upplysa er om att det bara låg lite fjun på backen där om man jämför med vad vi har här i Norpa.

X: Fan, så jävla mycket snö och så är det kallt och jävligt...Värsta snökaoset ju!

Lite senare när jag och Philip är ensamma

jag: Vaddå mycket snö? Har ni haft mycket snö här...eller har den smält bort?

Philip: Nej, enligt skåningar så råder det snökaos vid ½ cm snö. De vet knappt vad snö är...


               
                 världens undergång...för skåningar!? ;)


                                            /sara

Kommentarer
Postat av: Sabina

bor i skåne, och det är jäkligt överdrivet sagt! :)

2010-02-02 @ 17:03:17
URL: http://missmalmberg.blogspot.com
Postat av: Patricia

Haha, oj! Tycker att skåningarna borde ta sig en tur genom landet så de får lite mer kött på benen.. ;)

2010-02-02 @ 17:12:06
URL: http://ubas.blogg.se/
Postat av: Majsan

Haha som norrlänning i exil här nere i Malmö kan jag inget annat göra längre än att skratta åt eländet. Överväger dock att ta en tur till Bauhaus och köpa en spade och röja trottoarerna här där vi bor och sen skicka en räkning till HSB eller Malmö Stad eller vad det nu blir. Det går ju fan inte att ta sig fram, och med barnvagn är det helt omöjligt! Och jo, det blir snökaos för bara ett par cm här nere. Ingenting funkar ju :(

2010-02-03 @ 11:57:46
URL: http://style.dinturiel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0