Is-öra

Det är ju sjukt kallt ute igen. Det hade ju börjat tina upp och bli riktigt okej ute, men icke. Snabbt vänder det och så är allt tillbaka från början.
Långpromenaderna resulterar i frusna öron och en små öm hals. Inget kul alls.
Det är inte rättvist att jag ska behöva gå ut med en busig Kapten när Mr O sitter i min varma sköna bil och är på väg till "verkstaden" (hans bil har punktering så han behövde hämta ett nytt däck).

Ne jag borde få ligga på soffan hela dagen och bara slappa, äta massa onyttigheter och inte alls behöva göra någon nytta.
Tyvärr är mina dagar aldrig så, eller kan nog infalla någon per år.

Tillbaka till det jag faktiskt tar mig tid att visa er. Jag vet inte hur mycket ni vet om vart jag bor, men bor i alla fall i hus utan för Norrköping och bor vid en rätt så trafikerad väg. Detta har dock Kapten verkligen inte förstått för den senaste veckan har han fått något ryck att på hemvägen av promenaderna leta upp den största pinne han kan för att sedan springa och kasta med den hej vilt på vägen.
Man blir tokig på honom. I dag tog han ingen pinne utan det blev en stor gren, som tur var för tung att kasta med men han lyckades få med sig den hem efter mycket släppande och dragande.

Här är grenen fast efter att Kapten bitit bort alla små grenar som spretade hej vilt.

/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0