Uppskrämd till tusen!

Jag är hypokondriker ut i fingertopparna! Om jag har ont i stortån så är det aldrig nageltrång, utan då är den bruten på minst 2 ställen. Det spelar ingen roll om smärtan då är ut eller invändig...Det bara är så! skämt och sido...
Igår kväll så ringde jag till sjukvårdsupplysningen för att rådfråga om en sak och det brukar räcka bra med att de rekommenderar något fyndigt husmors knep så slipper jag söka upp vårdcentralen... Men då telefonsamtalet avslutas på följande sätt så kan man väl inte bli annat än vettskrämd:

sköterskan: Men herregud! Du MÅSTE söka läkare snarast! Jag rekommenderar att du tar dig till akuten redan ikväll...

jag: Men jag skall ju jobba...

sköterskan: Du MÅSTE!

Dock så talade jag med min vårdcentral nu på förmiddagen, som lugnade mig och sade att de symtomen jag uppgav kan botas med antibiotika. Så jag fick en akuttid i mitten av nästa vecka! akuttid var det jaaaa.....

                                                      /sara

Kommentarer
Postat av: Märthy

Synd att du tappat bort din blogg kompis varför bloggar aldrig hon nu mera. Nä visst ja hon har bara bilkörning i huvudet.

2008-09-05 @ 14:53:55
Postat av: Rallyprinsessan

Vart har din bloggkompis tagit vägen? Är hon bara ute och åker bil nu för tiden? :D

2008-09-05 @ 14:54:01
URL: http://rallyprinsessan.blogg.se/
Postat av: anna

Det där med hypokondrin kan jag känna igen mig i. Vad rädd du måste ha blivit när de uppmanade dig att uppsöka akuten!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0