Små hemlösa filurer.

Tänk va glada vi borde vara som i alla fall har tak över huvudet varje dag.
Finns tyvärr dom som inte har det lika bra, som får bo i buskar och äta det som går att leta fram ute. Många av dessa överlever kanske inte vintern så kan man göra en insats borde man verkligen det.

Jag gjorde en i fredags på arbetstid då jag och en kollega matade och hjälpte två hemlösa....


Denna sötnos plus ett syskon räddades från att behöva bo i buskarna utanför jobbet. Vet i och försäg inte helt hur räddningen slutade för var tvungen att gå hem och hämta min Kapten så blev att lämna över till jobbets mest kattkära människa som skulle försöka få dessa små sötnosar att tas om hand om Fia hemmet.

Men vad är det för fel på Fia hemmet egentligen hur kan slänga ur sig följande....
"Vi kan tyvärr inte ta dom för vi har fullt och förresten för att få lämna dom här kostar det dig 200kr per katt. Jag tycker du ska kontakta polisen så dom kan ta hand om kattungarna och avliva dom"
Ska människor som denna surtant verkligen jobba med djur???

Kan uppdatera er om vart katterna fick ta vägen så fort jag pratat med arbetskamraten.

/Malin

Kommentarer
Postat av: Katterna på Katthemmet Kompis

Jättebra att ni räddade dessa sötnosar! /Tass

2008-09-21 @ 19:14:22
URL: http://katthemmetkompis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0