money, money, money

Idag så är jag ledig och i vanliga fall så brukar jag ägna dessa dagar till att spendera pengar på mig själv. Men inte idag, för det är ganska så tomt i börsen. Malin och jag satt och diskuterade våra ekonomiska problem så sent som igår, eller snarare vi pratar om pengar jämt. Men som sagt, inte långt kvar till löning nu. och därför så passar jag på och ge er en liten vardagslyx-lista på vad jag gillar att göra då jag är ledig: (med pengar ;) )

* shoppa gärna på bortaplan
* äta gott tillsammans med nära och kära just nu så skulle tacos eller en fin köttbit sitta fint.
* ben and jerry frossa helst ensam, får mer för mig själv då ;)
* streck-titta på sin favorit tv-serie
* utgång tillsammans med tjejkompisarna

Som ni ser så kostar de flesta nöjen, vilket jag tycker kräver högre lön så att man kan vardagslyxa hela månaden ut.
Jag avslutar med att citera min killkompis: "De som är bra på att spendera pengar borde få mer i lön än de som inte slösar...Jag tar ju tom lån för att kunna spendera mer..."

               
                Två flugor i en smäll: stockholmsshopping och b&j-glass i lösvikt...

                                              /sara


Kommentarer
Postat av: Parre

Rolig läsning om hur andra gillar att spendera sina pengar.. Blev inspirerad att åtminstone göra upp en liknande lista i huvudet.



Hoppas du får mycket cash vid löning så du kan avverka många punkter även denna månad!

2008-07-22 @ 10:49:31
URL: http://ubas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0