Rubiks kub

Ni som är mellan 25-35 år kommer säkert ihåg rubiks kub som en av era leksaker som små. Jaa, jag hade också en. Kan ju stolt berätta att jag "löste" den vid 5-års ålder också. Eller riktigt så var det väl kanske inte. Jag kom på den brillijanta idèen att jag kunde byta plats på de färgade klisterlapparna. Arbetet tog visserligen lika lång tid som det gör att lösa problemet den naturliga vägen...Kan ju säga att mina föräldrar var mäkta stolta över att att ha ett geni till dotter. "Lösa" rubiks kub som 5-åring liksom. ;p

...Jag slog till och köpte en rubiks kub till Philip innan jag åkte ner till skåne. Det var som en liten present eftersom han hade klarat sin sista tenta, så nu ska han bara ansöka om sin examen innan han kan titulera sig som civilingenjör...samt lösa rubiks kub, haha ;)


                



                                               /sara

Kommentarer
Postat av: Patricia

Vaddå nostalgi? Åh jag hatade min kub, bara rörde till allt mer :)



Grattis till din Philip också, imponerande!

Då kan han försörja dig och dina vanor med sin saftiga lön ;D

2010-02-02 @ 17:14:45
URL: http://ubas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0