Coco Chanel

Jag har legat och myst i soffan framför en 3 h lång film om Gabrielle Chanel, kanske mer känd som Coco Chanel.

Jag hade från början inga högre förväntningar på den här filmen men den var verkligen underbar. Jag älskade kläderna, romantiken, skådespelet och inte minst sagt hur självständigt envis Coco Chanel var. Handlingen pendlar mellan då och nutid (men det är inga som helst problem att hålla isär tiden) Historia om hur hur Coco växte upp, blev förälskad, hur parfymen chanel no 5 och hur den lilla svarta kom till berättas i den här filmen. Hade jag fått önska något mera så hade jag mer än gärna velat veta mer om 2:55an (väskan) som skymtar förbi i filmen vid flera tillfällen.

Betyg:     av 5 möjliga

 

                


                                         /sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0