In love <3

Här har ni en lite bättre bild på min nya väska. (Den senaste. Det blev ju som sagt 2 st väskor under semestern. ;) ) Väskmodellen heter Kelly och kommer från Monroe-butiken i Sturegallerian.

En liten parentes. Igår blev det som alltid en liten diskussion runt mitt (och lite runt Malins) väskshoppande. Folk i allmänhet tycker att det är mer eller mindre sinnessjukt att man kan lägga så mycket pengar på väskor som vi gör. Här har ni några argument som jag brukar slänga upp:

* Jag har inga barn och planerar inte att skaffa några heller. Jag lägger mig sällan i vad andra köper (klockor, hus, bilar etc) och förväntar mig att bli bemött på samma sätt.

* Pengarna som jag lägger på väskor är pengar som jag själv har tjänat in...

* Jag, röker inte, jag knarkar inte,  jag går sällan ut på krogen, jag har helt totalrenoverad lägenhet, jag har ingen kostsam bil, jag har inga lån (bortsett från studielån)...

* Jag lägger hellre ett par tusenlappar extra på en väska som jag vet kommer att hålla många, många år framöver än en väska för ett par hundralappar som klara en säsong. 

               

                                            /sara

Kommentarer
Postat av: #Rebecca Sv

snygg!

2009-08-16 @ 14:26:50
URL: http://rebeccaasv.blogg.se/
Postat av: Jessica & Alva

Nemen Sara du tycker ju samtidgt att det är lite kul när jag tycker det är sinnessjukt!! ;) Hihi hoppas ni hade det toppen igår....

2009-08-16 @ 16:59:21
Postat av: sara

Jessica: Jo, jag har blivit ganska van vid att folk tycker att min hobby är udda. ;)

2009-08-16 @ 19:40:10
URL: http://egomani.blogg.se/
Postat av: Patricia

Jag tycker bara att det är sött hur någon kan älska väskor så mycket! :) Som sagt var, alla prioriterar vi olika beroende på vad man gillar. Så enkelt är det.l

2009-08-18 @ 11:04:52
URL: http://ubas.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Vart helt käär i väskan! Hur mycket gick den på? :)

2009-12-13 @ 15:29:47
URL: http://www.overqvist.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0