En prinsessas dagbok del 1

Hej alla!

Det ar i arlighetens namn som jag medger att jag saknar Sverige aven om jag trivs lite for bra har.

Hade ju inte raknat med att kunna blogga nagot sa har tyvarr inte med mig sladden till kameran sa ni far noja er med text som till och med blir nagot svarlast och irriterande. Men kan inte vara i fran bloggen langre sa ni far helt enkelt sta ut!

15 Juni
Detta var dagen da vi lamnade Sverige for 3 veckor utan for LA.
Resan kunde ju inte borjat battre som vissa av er redan vet, en prinsessa ska behandlas som en prinsessa och det ar val milt sagt hur min flygresa hit kom att se ut.


pa grund av nagot krangel med platser sa visade det sig att O och jag inte skulle fa nagra platser da alla som bokat vgerkade dyka upp och plan ar ju alltid overbokade sa nagra blir ju utan.
I alla fall "oturligt" nog fanns det platser kvar i 1:a klass sa vi kom med.
Valkomst champange, tre ratters middag, allt man ville ha var gratis, stor kudde, riktigt tacke och en mega stor fotolj som gick att falla ner till en sang, minst tva meter fran mitt huvud fram till stolen framfor nar man lag ner.
Framme i Atlanta fick vi byta plan for att komma vidare till Santa Ana, har blev resan inte lika rolig utan man fick ater bli gammal svensson och aka trangt och javligt.
Huset6 vi bor i ar ca 500 kvadratmeter och helt underbart vackert, kan nog tanka mig att byta liv med dessa manniskor for alltid. Alla sovrum har egna badrum och sangarna ar helt fantastiska.

16 Juni
Forsta dagen i denna frammande vardsdel. Vaknade vid ca 3 pa natten pigg och glad. Hade j usovit hela resan till Atlanta tryp (nar jag inte at) sa att lyckas stalla om tidsskillnaden direkt var omojligt.
Blev en resa for att leta telefonkort denna dag. Vi kom fel och hamnade i stallet pa ett underbart stort shoppingcenter men da jag var dar med Mr O och hans far blev det inga lang vandor man fick kolla i affarerna utan vi sa atervanda dit en annan dag i stallet.
Till slut fick vi tag pa telefonkort som ar hur bra som helst, varannan gang man ringer gar man plus och varannan gang dras det minimalt med pengar. Nagot hel skumt men bra for da kan man ringa hem och prata mycket :D
O och jag akte sedan till Sears dar jag hittade en vaska for ca 140 kr som jag sjalvklart inte kunde motsta.
Pa kvallen fick vi besok av Artur, var riktigt kul att traffa denna harliga man igen. Han hade tydligen bott tva gator bort fran varat hus sa han tog med oss pa en mysig promenad runt omradet. Vi bor endast 15 mingang vag fran stranden sa ligger helt perfekt detta hus och shopping stallen overallt.

17 Juni
Fortfarande svart att sova men lyckades i alla fall somna om i  natt och vaknade 5.30 i stallet.
Blev en resa ut till ett outlet omrade i dag, en affar hade en hel vagg med Kathy van Zeeland vaskor sa det var nog den affar jag stannade langst i.
Kopte dock ingen vaska men blev en tubtop/klanning i alla fall.
Vi akte sedan till en harlig strand och at lunch ute pa en pir pa resturangen Ruby`s. Jag tog en kycklingsallad och alla andra at ju sjalvklart hamburgare.
Pa sen eftermiddagen tog O och jag bilen ( som forresten ar en ny mustang) ner till stranden och kollade hur det sag ut dar. Riktigt fint sa far val ge O nagra dagar att surfa dar sa jag i alla fall inte ar lika vit som nu nar jag kommer hem.

18 Juni
Detta dag borjade lite si och sa vi skulle hitta ett wal-mart men kartan ledde oss helt fel sa vi fick aka hem och soka pa internet efter ett nytt. Till slut kom vi i alla fall till ett och dar kopte vi kartbok, strumpor, tops, balsam, branda mandlar, vin (for 2 dollar flaskan) en dusch till min vattenslang hemma. Ja det var det lilla vi handlade denna gang.
Sedan bar det av hem for att se Sverige matchen som tyvarr vissade sig vara mindre vard att se.

19 Juni
Borjade dagen med en promenad otroligt skont. Tank om fler an jag ville rora pa sig mer an vi gor. O och S kopte biltidningar for nu skulle jakten pa bilar borja.  Blev dock inget billetande for dom denna dag utan de fick aka pa shopping med oss andra.
Vi var pa Mervyns och dar koptes ett linne, en tubtop, en t-shirt, presenter till Maja, Cajsa och Joakim sa ni har mycket att langta efter nu. Blev sedan in pa ett till wal-mart och dar hittade jag shorts, en strandklanning, lappglans, nagelack, orhangen, mysbyxor och presenter till Jansson.
Kvallen tillbringade vi hos Eric och Rut, vanner till S. Blev super god grillad middag och riktigt trevligt. Valdigt trevliga och mysiga manniskor de dar. i ska tillbaka dit nasta lordag da det ar Graduation party for deras son.

20 Juni
Midsommar hrmma i Sverige sa hoppas ni alla haft en bra sadan. Sjalv fick man tillbringa den har i huset med slappande da herrarna var pa biljakt. Blev dock en svang ner till stranden pa eftermiddagen.

21 Juni
Annu en dag med for lite att gora for min smak. Vi skulle ha besokt Fransis i dag men blev inte av utan O och S akte till banken for att fixa med pengar. Oskar har namligen hittat en bil som ska med hem, sa nu ar det dags att skynda pa korkortet nar man kommer hem sa man far provkora den innan det blir vinter och den ska sta i garaget;
Mer om den bilen far ni se och veta nar jag kommer hem.
Artur kommer ner i dag igen och han ska gora sina super mega goda avokado burgare till kvallsmat. Langtar redan...
Ni far val fortsatta ha det bra hemma for det ska jag ha i det rekord varma CA. Vi far se om jag kommer hem eller om jag kanske stannar, helt sakert ar det inte annu ;)

// Malin



Kommentarer
Postat av: Pillan

Hej Malinvinkakul att läsa hur ni har det i usa. önskar jag med vore där här är det så tråkigt väder nu men när ni kommer hem åker ju vi istället:) Märty ringde precis om väska jätte snällt av dig men nu när jag tänker efter så måste mina pengar sparas till Rhodos så får shoppa där istället men som sagt jätte snällt.

du har inte sett röken av nån kändis då?

Hörde du att våra tokföräldrar förlovat sig?haha vi vart chockade hela bunten kan jag love=).

Ha det gott och hälsa gubben..Kram

2008-06-21 @ 21:05:52
URL: http://lovelybrunett.blogg.se/
Postat av: korpan

hallå där du får inte stanna där då dör jag av att vara utråkad!!!!!!! midssommar hemma och rullar tummarna var kul. hoppas du har en underbar semester och ta med dig solen hem der har rengnat sen du åkte :( ha det bäst stora kramar F

2008-06-21 @ 22:45:30
Postat av: Jessica

Kom hem nuuuuuuuuuuuu, saknar dig syster. Låter hur underbart som helst där borta. Här är det bara regn och åska hela tiden och nu blåser det massor oxå. Jansson mår bra btw. Imorgon fyller han ju år så hoppas du ringer då som du sa. Men som sagt kom hem snart för allt är huller o buller här hemma. Älskar dig storasyster <3

2008-06-24 @ 03:57:08
URL: http://rallyprinsessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0