träningsbollar

Testade att göra min egen variant på chokladbollar som jag kan äta efter träningen. Så jag slängde ihop lite ingredienser som jag i vanliga fall brukar äta var för sig i samband med träningen. (Måste verkligen lära mig äta bättre...) Och resultatet blev mina alldeles egna "träningsbollar" fullproppade med nyttiga fetter och protein som musklerna törstar efter när träningspasset är över.


                

Bollarna innehåller:

* Proteinpulvret som jag nyligen köpte. Smakar faktiskt riktigt gott som dryck också, påminner om smält kolaglass.

* Jordnötssmör är energirikt men innehåller även nyttiga Omega3-fetter.

* Kokosolja som fungerar på samma vis som kolhydrater dvs det omvandlas till bränsle och energi till hjärnan och musklerna ist för att lagras i kroppen.
(Tidigare så käkade jag 3-4 matskedar direkt ur burken innan träningen. Sjukt äckligt och ingenting jag rekommenderar. Tänk er matolja blandat med stelnat matflott från stekpannan så har ni en bra bild av smaken...)

* Mandelmjöl hade jag hemma för att jag tänkt baka macarons någon dag. Men använde lite grann nu eftersom jag inte hade något annat vanligt mjöl hemma.


Sedan blandade jag ihop allt till en önskad konsistens. Rullade bollar av dem och stoppade in dem i kylen. Hade gärna haft hackad mandel eller kokosflingor på men hade tyvärr inga hemma.

Hade med mig 3 st som jag mumsade i mig påväg hem från gymmet idag. Perfekta så att musklerna inte skulle börja brytas ned. Dock viktigt att äta något mer rejält då man kommer hem. I mitt fall så blev det isterband och dillstuvad potatis. Mums!


                                             /sara

Kommentarer
Postat av: Patricia

Duktig du är med träningen!

2012-05-22 @ 08:39:44
URL: http://envilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0