Städpatrull

Vet ni vad Sigge och jag gjorde för skoj igår eftermiddag? Vi hade städdag, en påtvingad sådan av min mamma. Mamma hade nämligen fått syn på oredan då hon lämnade in Sigge härom dagen. Och bombnedslaget i min lägenhet var tydligen inget hon kunde tollerera, så hon bjöd helt enkelt in sig själv på städning igår...! Jag kan hålla med om att det varit riktigt risigt här hemma den senaste tiden, sedan jag kom hem från USA så har inte direkt städningen varit prio nr 1. Försökte komma undan med undanflykten:" Jag är hårt arbetande, en heltids anställd sådan som dessutom är ensamstående med en 1-åring!" Mamma köpte inte det, utan argumenterade emot med: "att det finns många heltidsanställda som är ensamstående...!" Ja, som att alla de skulle ha det skinande välstädat hemma!? Skulle inte tro så...
Anyway, igår mellan kl 16-21 så vankades det; dammsugning, våttorkning, dammande, rengöring av spis, spisfläkt, avlopp...ja, rubbet! 


                           
                                               bild: google





                                                   /sara

Kommentarer
Postat av: Patricia

Haha, du får skaffa städhjälp - är ju superbilligt med rutavdraget :) Många av våra grannar har det tex varje fredag, underbart att komma hem från jobbet till ett nystädat hem ju ;) Även om jag älskar att städa så ska vi nog skaffa städhjälp sedan när jag börjar att jobba, för jag antar med en Yasmine, ett barn och en Robin lär det bog bli en hel del extrastädning ändå utöver det vanliga ;)

2012-05-02 @ 23:16:22
URL: http://envilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0