Amerikanskt kult-godis

Redan fredag! Denna vecka har verkligen bara swischat förbi och många av er har kanske bara jobbat onsdag, torsdag och fredag. Lite lagom lång arbetsvecka sådär...! ;)
Jag har bullat upp med amerikanskt kult-godis till helgen; pop.tarts och jelly belly!


               
Jag käkade ju frukt/bär-fyllda pop.tarts när jag var i USA och blev sugen på att testa några andra. Dessa är fyllda med kakdeg och glassmak. De kan ätas som de är eller värmas, påminner lite om kex/kaka med fyllning.
                
               
Dessa jelly belly-askar köpte jag nu senast i NY. Fattar inte riktigt hur de fått de små gelebönorna att smaka popcorn, kokos, mojito mm...Riktigt goda faktiskt!


För er som är sugna på att testa  på amerikanskt godis så finns en mängd webbutikter som säljer. Här är några tips. Mina ovanstående pop.tarts beställde jag via nätet, leveranstiden var ca 2 dagar.

* discshop

* usagodis

* americady

* coolstuff



                                                 /sara


Kommentarer
Postat av: Patricia

Åh vad gott allt såg ut! Jelly beans med drinksmak kanske vore nått för mig - börjar sakna att inte kunna ta en god drink ibland ;)

2012-05-05 @ 12:14:41
URL: http://envilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0