Coral Gables

Efter mer än 20 timmar på resande fot (buss från norrköping till arlanda, mellanlandning i frankfurt-transport från Miami`s flygplats inkluderat) så känner man sig allt annat än fräsch vill jag lova. Första dagen i Coral Gables (ligger i södra Miami) så blev det mest att packa upp, kolla runt i närområdet, handla hem mat samt slappa vid polen.
Dock skönt att jag slapp den sk jetlagen. Måste bero på åratal av träning inom nattarbetet, då man ställer om tidsrytmen flera gånger i veckan...

Här kommer lite bilder på huset som jag bott i de senaste veckorna:


              
              
              
              
              
Varför ska amerikaner alltid sticka ut lite extra? De är ett av väldigt få länder som fortfarande mäter temperaturen i fahrenheit. Snittemperaturen under veckorna låg på ca 82 fahrenheit, (ca 28 grader celsius) dvs ungefär som en svensk, varm sommardag. Underbart! :)


                                             /sara

 

 


Kommentarer
Postat av: sabina

nice =)

2012-01-16 @ 09:47:40
URL: http://sabinamalmberg.blogspot.com
Postat av: Patricia

Åh vilken skön semester du måste ha haft, såg helt underbart ut!



P.S Du kan ju fråga din bror om han vill byta hus med någon, i så fall skulle jag kunna ställa upp :P

2012-01-16 @ 21:41:32
URL: http://envilla.blogg.se/
Postat av: Patricia

Åh vilken skön semester du måste ha haft, såg helt underbart ut!



P.S Du kan ju fråga din bror om han vill byta hus med någon, i så fall skulle jag kunna ställa upp :P

2012-01-16 @ 21:41:50
URL: http://envilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0