Benihana

En av kvällarna i Miami så gick vi till fantastiska resturangen (en resturang-kedja) "Benihana". Vad är det då som utmärker denna resturang? Jo, bortsett från den superba maten så är varje bord utrustat med egen kock som tillagar maten direkt vid bordet som man sitter vid. Vid tillagningen så gör de en slags show av det hela. De gör figurer av maten samt jonglerar med stek och grillredskapen. Stället är mycket populärt och det tar lite tid pga av all mat, så man får inte ha så bråttom. Vi satt och åt i nästan 2 ½ timme. Min mage var sprickfärdig efter att ha ätit; soppa, sallad, stekt ris, kyckling, räkor, hummer, en supreme stek med grillande grönsaker och avslutningsvis glass till efterrätt. Man får inte in all mat på en gång utan den kommer i omgångar. När man har tömt sin tallrik så lägger kocken upp en ny rätt på tallriken...
Resturangen är även ett vattenhål för kändisar. Angelina Jolie, Alice Cooper, Eminem mf har käkat här!


               
               
               
                   Mickey muse
               
                  I <3 U
               
               
                  resturang-lokalen
               
Micke och Anna försökte para ihop mig med kocken. De tycker att jag ska gifta mig mig en kock eller konditor i framtiden eftersom jag är mer eller mindre känd för att äta folk under bordet, haha.


                                          /sara
 

 


Kommentarer
Postat av: Patricia

Måste instämma att en kock eller konditor vore ypperligt passande som potentiell partner åt dig :)

2012-01-21 @ 16:00:55
URL: http://envilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0