Hugos

Igår så vankades det mat och bowling i goda vänners lag. Och just i den ordningen kanske ska tilläggas. Vanligtvis så föredrar jag att att få bowlingen avklarad innan jag sätter mig till bords, man får liksom arbeta upp aptiten lite grann...Igår så blev det dock i omvänd ordning pga av att att senare på kvällen så skulle allt vara fullbokat, dvs mat som resulterade i en präktig matkoma innan vi mer eller mindre rullade ut på bowlingbanan. Så min sista placering skyller jag befogat på matkoman. Bowla aldrig proppmätt. Dina chanser till vinst minskar avsevärt! Till nästa gång så ska jag dyka upp vrålhungrig, utsvulten, varit på fastande mage i dagar innan, haha. ;)


Tommy har vid ett par tillfällen sagt att Fia och jag har precis samma sjuka humor och personligheter. Igår så bestämde Fia och jag att vid kommande tillfällen så ska vi be bordsbön innan vi börjar käka på offentliga platser för att väcka uppmärksamhet. Detta gäller även i mindre fina sammanhang typ gatukök och Donken! ;)


Ett annat samtalsämne som dök upp under kvällen var vilka knäppa grejor vi kvinnor kan göra för att imponera på män vi är intresserade av. Fia hade tex låtsat vara hutlöst intreserad av bilar och diverse andra motorsporter då hon och Tompa träffades för nästan 13 år sedan. Varav när det väl kom till kritan: "Okej, det här var skitkul. Kan vi gå nu? Haha. :)
Själv så var jag hopplöst och ohjälpligt förälskad i en trummis när jag var 16 år och tvingade mig själv att gå på alla spelningar. Detta inkluderade att sitta inklämd i en klaustrofobiskt liten och svettig replokal...
Lite parenteser där...


               
                 Vi hann även smida vidare lite på våra reseplaner under middagen...
               
                 Grym potatisgratäng på Hugos.



                                                          /sara

Kommentarer
Postat av: Patricia

Tur du har lika sjuka vänner, skulle vilja se reaktionen på de övriga restaurang gästerna när ni börjar be :)



Mmm för maten!

2012-02-05 @ 19:38:34
URL: http://envilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0