Breakning dawn-part 1

Igår så var äntligen väntan över, Fia, Tompa och jag var och tittade på 4:e filmen i twilight-serien som hade premiär för ett par dagar sedan. Knökfull biosalong, (med oväntat många i åldern 25+ och killar i publiken!? Sist så var ju Tompa typ ensam kille i salongen, haha. ) massor av popcorn och godis, "fettso-sätena" (...som Malin brukar kalla de bredare fotöljerna. ;) ) och skyhöga förväntningarna- de pryda huvudkaraktärerna skulle ju äntligen få ligga!

Precis som de 3 föregående filmerna i serien så finns det återkommande signumet; hisnande miljöer och ett kick ass-soundtrack. Så bra betyg där iaf. Sedan så kan filmen nog framstå som lite väl sockersöt och ganska flummig för den som inte har läst böckerna och för oss som har läst böckerna så fattas en hel del detaljer. Filmen kändes relativt kort trots sina dryga 2 timmar, kanske har att göra med att boken är fet som en bibel. (har för mig att den är på närmare 800 sidor...) Tur är då, kanske att det kommer en part 2 av filmen nästa år som ska täcka resterande handling av boken.


Betyg:  av 5 möjliga

 

               
                bild


Kanske ett julklapps-tips: twilight-böckerna i engelsk-version. Det är den bästa, enligt mig. Perfekt läsning om ni gillar sockersöt, lättläst romantik. <3


                                               /sara


Kommentarer
Postat av: Patricia

Måste se den jag med!



Hur går det med soffan förresten har du köpt någon än? :)

2011-11-19 @ 19:45:00
URL: http://envilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0