Ska sluta klaga men...

Jag vet att jag är tråkig just nu men det är mitt liv så jag gör vad jag vill. Och läs då inte om du tycker det är jobbigt...
Men vad är det för fel på det Svenska vädret. Solen är som bortblåst, visst har det varit okej värmemässigt i dag men utan sol och med en himmel full av gråa moln blir det ju inte till något glädjande. Och som om detta inte räckte så kom det precis en ordentlig störtskur med regn utanför mina fönster.
Jag vill bort igen, varför kunde inte askmolnet stoppat min hemresa i söndags så jag hade kunna tillbringa flera dagar i strålande sol, medelhavsvärme och med dagar fyllda av goda drinkar.
Men det är klart varför skulle jag ha den turen för.

I dag har man varit på jobbet under några timmar, sen bar det av för att handla. Kylskåpet var ju nämligen tömt innan avresan så att ingen skulle stå och ruttna.
Men nu är det fullt med godsaker igen.
Och godast av allt är nog mammas rabarberpaj som hon lite snabbt var förbi här och lämnade förut.
Tack för den, får se om det räcker så Mr O får sig en provsmakning eller om jag fått i mig hela innan.

Nu ska jag klä på mig regnjacka och paraply för promenad med hårbollen, typiskt att regnet skulle komma precis just när vi planerat in vårn eftermiddagspromenad....
/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0