Hopplöst fall

Många tror att jag överdriver när jag berättar hur dålig jag är på matlagning. På bilderna nedan har ni ett klassiskt exempel på hur det brukar sluta. Jag hade nämligen tänkt att slänga ihop en cous cous-sallad och ta med som mat låda till jobbet. Lite så där lagom avancerat om man ser till mina kunskapsnivåer i köket. Enligt bruksanvisningen så skulle man bara koka upp vattnet, tillsätta grynen och låta stå i 5 minuter. Jaha okej. Lätt som en plätt! Vad jag missade var att grynen skulle stå och svälla utanför plattan. Jag lät skiten stå kvar på 6.ans värme och...ja ni fattar.
Har tom lyckats matförgifta mig själv en gång för ett antal år sedan. Jag fattade inte hur viktigt det var att kycklingen verkligen var välstekt. Följderna kan ni nog räkna ut själva. Nu är jag livrädd för att mat (all mat) inte ska vara tillräckligt välstekt så nu översteker jag allt ist, tills jag har svarta kolbitar i stekpannan. :/

               
               

 

                                              /sara


Kommentarer
Postat av: Patricia

Haha! Men sara då, bättre lycka nästa gång då!



Och så är du ju iaf bra på att äta, alltid något ;)

2010-05-04 @ 18:42:53
URL: http://ubas.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Det där var faktiskt riktigt illa OO



Pizzabullar tack!

2010-05-05 @ 19:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0