Härligt att du frågar!!!

Telefonförsäljare är bland det jobbigaste som finns, men i dag ringde en brud som hade sådan energi att man inte kan annat än le genom luren.
Trodde nästan hon skulle meddela att jag vunnit på lotto men så var tyvärr inte fallet. Hennes enda brist var nog egentligen att hon varje gång jag frågade något började sitt svar med....
"Härligt att du frågar...."
Vi fick verkligen en relation tösen och jag, hon var till och med så ärlig att hon berättade vad hon hade i lön. Det var något som verkligen fick mig att tycka synd om tösen. 20kr för varje såld produkt hade hon.
Jag har en gång varit telefon försäljare (stod ut någon vecka) så jag vet vilket helvete dom får utstå från människor och jag är nog inte alltid den snällade själv heller när dom ringer.

I alla fall 20 kr/genomförd affär och säg att du har kanske 1 riktigt bra dag per vecka och då kanske du säljer 5-10 produkter. Andra dagar kanske du endast säljer 1 produkt om ens det.
Utöver sin provission hade tjejen 70kr/timme. En riktigt låg lön (jag hade i alla fall 85 kr och 40 per produkt under min tid)
Detta skulle alltså en normal månad ge en månadslön på ca 13000kr. Det är väl ingen människa i världens som tycker att detta är en accepterad lön.
Men att ändå kunna vara så positiv och hålla uppe hömöret fick mig faktiskt att gå med på hennes proverbjudande för 59kr.

Uppmuntrade dock tjejen att ta sina 20 extra kronor för dagen och köpa sig två tiolotter för så här kan hon ju inte leva för alltid.

/Malin

(Bild lånad här!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0