Grilloumi

En ganska ovild gissning är att många skall grilla i helgen. Då vill jag passa på att tipsa om något av det absolut godaste jag någonsin har ätit. Min för tillfället största matlast. Grilloumi! Den har funnits på marknaden ett tag men själv så har jag bara ätit den i ett par veckor...nästan dagligen! Grilloumi är en ost som man grillar eller steker. Jag brukar skära den i tunna skivor, steka den och mumsa på som tv-snacks. Mums! Osten blir krispig då den värms (smälter inte som man skulle kunna tro) och är ganska salt till smaken...

               


                                              /sara


Kommentarer
Postat av: Patricia

Påminner den om halloumi kanske?



Ha en skön grillhelg :), här blir det ingen grillning i alla fall bara en massa regnväder!

2010-06-19 @ 07:45:03
URL: http://ubas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0