Vilken start på veckan!!!

God morgon där ute i kylan! Här var det bara si så där 24 minusgrader när Mr O gick till jobbet i morse. Det har väl blivit lite mildare så där 17 minus nu men ändå.
Det är så kallt att Kapten vill vara i sängen i stället för i snön och min bil protesterar. Ja det är sant den startar inte alls.
Så det ställer ju inte bara till det lite utan ordentligt. Kapten skulle åkt till mamma när jag åkte till jobbet, men det är kört eftersom jag inte kommer dit.
Ute kan han ju inte heller vara så bara att plocka undan inne och hoppas på att han inte förstör något av värde.
Hur ska jag komma till jobbet då? Jo jag får som tur va skjuss, det kommer en bil och plockar upp mig vid halv 2 och så får jag hoppas på att Mr O kan hämta mig i kväll.
Hur jag tar mig till och från jobbet i morgon får vi dock se för någon bil lär väl inte vaknat till liv då.

Ja ja nog om det är bara sjukt irriterad på att denna vecka startar på detta sätt. Jag hade hoppas på att det var slut på denna förbannande kyla nu och att det i alla fall kunde bli några grader varmare igen. Men varför tro det, här blir det nog inte sommar och värme i år.

/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0