Blåa bär




I går börjades dagen med ett besök hemma hos Frida, där blev det frukostdejt och som alltid massa tjejsnack. Efter det tog vi en sväng på si så där några timmar i skogen för att plocka bär.
Nästan 2 liter blev det så jag är mycket nöjd, vill dock göra om det snart så jag kan få ännu mera blåbär till min frys. Dessutom hade det kommit mycket lingon och vad är bättre än mammas lingonsylt, så kanske måste ta ett varv och plocka det också.


Om ni ska sy julduk i år är det tydligen dags att börja.


Och så invigdes blåbären i morse på gröten.

/Malin

Kommentarer
Postat av: Ellen

Åh, egenplockade blåbär är så gott!

2010-08-28 @ 21:30:13
URL: http://jag-vill-ha.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0