Våren försvann

Jag ska aldrig merl yttra mig om att jag är säker på att våren är här. Jag ska aldrig mer säga att tussilago, snödroppar och krokusar är tecken på att våren kommit. För kolla ut i dag och inse att vintern är tillbaka är då riktigt jobbigt.

Jag som var så duktig och planterade blommor i mina krukor veckan som var och så är det bara vita högar just nu.

Nu är jag verkligen deppig, och vad ska vi göra åt detta då? Jo jag tänker tröstäta av all choklad från påsk och tycka synd om mig själv tillsammans med min arbetskamrat på jobbet i hela dagen.
Ja som sagt, i dag är det tillbaka till jobbet som gäller så det är vart jag kommer tillbringa min annandagpåsk. Och detta gör mig absolut inget för hemma hade jag troligen bara suttit vid datorn och deppat över snön.


Tur att jag tog in riset så inte det också blev vitt!

/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0