Försenade aprilskämt

I fredags efter tapas-middagen så kom ämnet aprilskämt påtal. Himla kul. Jag som bara hade sett det usla skämtet som min ica-butik körde med. De skyltade på kungsgatan om att de hade ett supererbjudande endast för den dagen (1:a april) 1 liter absolut vodka för 99 kr! Skitkul...eller inte! Roligt däremot var aprilskämten som de andra i sällskapet hade varit med om; allt ifrån besprutande Jas plan i blekinge till deltagande i squash-landslaget. Favoriten var däremot något som helt gått mig förbi trots att det var ett lokalt aprilskämt. Tv-nyheten (aprilskämtet) var något i stil med att för att undvika frusna ledninga/växlar (sträckan Norrköping-Linköping bla.)så skulle de gamla "linbanskorgarna" från kålmården brukas. Men passagerarnas säkerhet var självklart viktigast. Så de skulle kort och gott utrustas med hjälm, knäskydd och fallskärm! Allt detta stod dessutom Kålmårdens VD och bekräftade. Haha, sjukt kul! Synd att jag missade det när det gick på tv. 


                
För er som inte visste så såg de gamla linbanorna från Kålmården ut så här. Tänk er att sitta i en sådan under vinterhalvåret försedd med hjälm, knäskydd och fallskärm sträckan Norpan-linkeboda, haha ;)


                                         /sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0