smakrecension av Lindt

I den fina goodiebagen från helgen så hittade jag igår en mumsig chokladkaka. Den var så försvinnande god att jag tänkte slå till på en ny idag men kunde tyvärr inte hitta den i godishyllan men det löste ju sig ändå ;)
...Anyway här kommer en smakrecension av Lindt`s mousse au chocolat:

Hur mycket chokladälskare jag än må vara så har jag aldrig (tidigare) varit något fan av Lindt`s produkter, då jag mestadels förknippar märket med finare mörk choklad som jag tycker smakar besk skosula...
Det var innan jag satte tänderna i deras nya choklad mousse-kaka. Vansinnigt god, "fluffig" och tillfredsställande. Vanligtvis så brukar jag kunna smocka i mig en 200 grams chokladkaka utan större ansträngning. Lindt`s mousse au chocolat-kaka tillfredställde mitt chokladsug efter typ 3 rutor. Det räckte för att hamna i chokladnirvana för min del. Det som drar ned betyget från full pott är att Lindt`s priser oftast brukar vara lite högre än andra choklad märken. Och ligger Eldorado`s chokladkaka för typ 8 kr bredvid så blir det ännu mera uppenbart...även om jag aldrig skulle sätta tänderna i Eldoradokakan, då svälter jag hellre på Robinson ön! ;)

Betyg:      av 5 möjliga

 

               


                                         /sara


Kommentarer
Postat av: anne

den verkar ju inte helt fel iaf..

2009-10-22 @ 15:45:11
URL: http://annebertelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0