Liten Stockholmsguide

Min underbara vän Lisa ringde nyss. Hon hade nämligen flytt Skåne för helgen och intagit huvudstaden. Hon ville ha tips på bra butiker och då poppade ideèn om en liten Stockholmsguide upp. Här kommer tips om mina Stockholmsfavoriter:

Shopping:

* Hela Birger Jarlsgatan. Här trängs mina favoriter: Mulberry, Bottega Veneta, Louis Vuitton, Gucci, Mrs H, Natalie Schuterman, Agent Provocateur mf.

* Två tre gånger, grym second hand butik på linnègatan på östermalm. Ligger en del okej butiker runt om också...

* Monroe inne i Sturegallerian har grymma kalvskinnsväskor från Frankrike. Grymt bra personal har de också!

* Inne i Bruno gallerian på söder så finns whyred, american apparel och ett hm med en fantastisk hm trend-avdelning

* Inne på NK så finns (många) alla lyxmärken samlade under ett och samma tak. Ett heldagsgöra att ta sig igenom.

* För den som gillar det som är hot right now så funkar ALLTID, ALLTID Drottninggatan: hm-butiker i mängder, zara, pub, topshop souk-gallerian som bla innehåller beyond retro, pilgrim, friis & co mf.



Fika och äta:

* Sergel bageriet som ligger vid stimmiga "plattan" har grymma bakelser. Mums!

* Saturnus på Eriksbergsgatan på östermalm har bland de godaste och utan tvekan de största kanelbullarna jag har smakat.

* På Koh phangan äter du thaimat i thailändskmiljö. Inrett på ett urmysigt sätt som bör upplevas IRL. Ligger på Skånegatan (ett stenkast från "skrapan") på söder.

* Taste house ligger inne på busstationen (där bussarna går) säljer fin lyxig glass, lösviktsgodis, naturgodis och desserter till humana priser. Perfekt att köpa på sig ett lager inför hemresan.


              
                ...som jag sa: Saturnus har de största kanelbullarna! ;)

                                       
                            /sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0