Kan jag svenska fortfarande?

Det är sjukt va fort man tar efter ord från personer man umgås med. Det är en nackdel när man befunnit sig i ett annat land. Det var alltså för länge med 2 dygn för att inte börja bryta på danska.
Det är väl inga hela meningar men vissa ord som kommer ur min mun låter verkligen inte helt svenska. Men förhoppningsvis försvinner dom så fort jag kommit till jobbet och fått träffa någon svensk människa igen.

Har tyvärr inte fotat mycket under resan, främst för att det har regnat konstant hela tiden så att alla bilder ute sett så tråkiga ut och sen för att vi mest varit på lite finare ställen där det inte känts helt rätt att slänga upp kameran.
Men en sak jag inte kunde låta bli att fota så ni skulle få se var gårdagens frukost.


Dom finns verkligen i sjukt många sorter, godast var helt klart kanelweinebrödet. Så även jag fick alltså fira Kanelbullen dag även om det blev på ett lite annolunda sätt.

/Malin

Kommentarer
Postat av: sara

med tanke på frukosten så kan man ju tro att jag är halv dansk, haha ;)

2009-10-05 @ 12:16:47
URL: http://egomani.blogg.se/
Postat av: Majsan

Ja, det är svårt det där med språk. Testa då att bo tillsammans med en dansk och höra det dagligen. Är glad att barnen pratar svenska med mig annars hade jag nog helt bytt språk tror jag :s Hoppas du hade en trevlig vistelse trots vädret.

2009-10-05 @ 15:38:56
URL: http://style.dinturiel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0