Där kunde miljonerna gått upp i rök.

När det väl gäller så kommer beviset på vad man tycker är viktigt.

I går kunde jag inte lämna Kapten i hundgården på grund av lite olika anledningar som jag inte orkar gå in på. Det vart så att han i sista minut fick vara inne  i stället. Så jag plockade undan allt av värde och sköt in stekpanna och lite annat som stod på spisen längst in. (Detta skulle komma att visa sig vara avgörande.)
I alla fall sen lämnade jag Kapten med lite godis och en leksak. Låste dörren och hoppade in i bilen. x-antal timmar senare får jag ett telefonsamtal.

Mr O: Hej!
Jag: Hej, är du hemma nu?
Mr O: Ja
Jag: Så vad har han ätit upp nu då eftersom du ringer?
Mr O: Ne han har varit riktigt duktig, bara ätit mat och sina godisar som låg i en påse.
Jag: Vilken tur, var lite orolig.
Mr O: Ja fast, använde du spisen i dag innan du gick till jobbet?
Jag: Nej, varför undrar du det?
Mr O: Ne för att den stora plattan stod på och den har stått på ett bra tag. Den var helt eldröd.
Jag: VA!!!
Mr O: Ja så det var ju bara tur att inget stod på plattan som kunde tagit eld och att jag kom så pass tidigt som jag gjorde.
Jag: Det är inte sant, skulle Kapten varit upp och försökt ta ner något från spisen?
Mr O: Ne han har inte rört något alls utan allt står inskjutet längst in.


Vad vill jag komma med detta då?
Jag är helt klart en materialist fast när det kommer till vad som är viktigtast så vill jag hellre se mina väskor bli aska än att se bilder i huvudet av hur min hund står i lågor.
Nu kunde jag ju förlorat allt i ett svep, jag kunde ha kommit hem till en grund där inte en enda sak fanns kvar. Ett ställe där jag inte haft tak över huvudet natten som var.
Jag hade turen med mig denna gång, både min hund, mina saker och mitt tak var helt.
På brandutbildningen i våras var dom väldigt tydliga med att man absolut inte bör lämna saker på plattorna då djur och barn kan råka starta dom. Det är först i dag jag förstår hur lätt hänt det är och hur snabbt livet hade kunnat vändas totalt upp och ner av en sådan liten sak.

/Malin

Kommentarer
Postat av: Majsan

FY va otäck! Skönt att det gick så bra ändå då :)

2009-10-28 @ 16:45:03
URL: http://style.dinturiel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0