3-sekunders regeln

Under valborgs helgen så har jag umgåtts en hel del med en viss engelsman. Och jag har ju sagt det förut. DE ÄR KONSTIGA!
Egentligen så kan jag rabbla upp en hel rad med exempel på varför de är udda men just detta inlägg handlar om 3-sekunders regeln. När vi skulle plocka godis inne i videobutiken så råkade jag tappa ut lite godis på golvet och skulle på ett diskret sätt sparka undan den runda godisen en bit så att ingen skulle halka på den. Jag kan ju säga att jag endast var några fåtal cm från att kicksparka engelsmannen i huvudet med mina klackar. Anledningen var att han hade slängt sig ned på golvet, plockat upp den tappade godisen och stoppat ner den i min godispåse. What the f*ck!? Killen ursäktade sig med att i england så gäller 3-sekunders regeln, dvs om något ätbart har legat på marken i mindre än 3 sekunder så hinner inga bakterier fastna så då är det okej att äta! Jag förklarade att här så gäller inte den regeln speciellt inte bland mitt plockgodis! Killen vill ju hela tiden lära sig svenska fraser så jag kunde inte låta bli att lära ut en på plats i videobutiken:

Jag: Repeat after me! JAG ÄR KONSTIG!

Engelsmannen: JAG ÄR KONSTIG!

Jag kan ju meddela att de övriga kunderna fick sig ett gott skratt... ;)

              
                bild lånad här

                                             /sara


Kommentarer
Postat av: Katie

Haha! Jag är halvengelsk och jag har aldrig mött någon som gör sådär! Jag skulle heller inte vilja ha den där godisen i min påse!

2009-05-04 @ 18:21:54
URL: http://katie.blogg.se/
Postat av: Parre

Haha! vad jag skrattade när jag läste det..

Ett tips sara, ta inte med han när du ska handla plockgodis!

2009-05-04 @ 23:21:55
URL: http://ubas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0