boken vs filmen

Nu har jag både läst boken och sett filmen, precis i den ordningen också...
Och titeln som jämfördes var den hyllade "Låt den rätte komma in."
Jag börjar verkligen tro på det där att man inte ska se filmen om man gillade boken eftersom man bara blir besviken. Detta stämde även denna gång, tyvärr. Nästan alla i min bekantskapskrets hade sett filmen (men inte läst boken) innan mig och alla höjde den till skyarna. Jag lånade boken av Malin som var riktigt bra, lite jobbig att läsa dock eftersom texten var ganska liten samt en del namn att hålla reda på. Den enda kategorin som filmen vinner över boken på- I filmen så är det mycket lättare att hålla reda på alla birollsfigurer som figurerar...

               
                  bild lånad här

Boken:    

Filmen:  

                                                                 /sara

Kommentarer
Postat av: Patricia

Vad tråkigt att filmen gjorde dig besviken, men det är väl oftast så det är.

2009-06-29 @ 23:25:50
URL: http://ubas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0