Nya förkortningar

Idag så påbörjar jag mina sista arbetspass innan den första semesterperioden. Det skall i ärlighetens namn bli så skönt att få vara ledig en hel vecka på raken. Därav så har jag ägnat mig åt ganska tråkiga saker denna vecka för att spara pengar. Jag har några inrikes resor preliminärt inplanerade nästa vecka. Så det ser jag fram emot! :)

På tal om tråkiga och roliga saker så gjorde 2 st herrar på olika sätt allt för att underhålla mig igår. Den ena berättade att han har seriösa planer på att skriva en bok och det är vad han har sysslat med hittills i sommar. Det ser vi fram emot Karlsson!
Herre nr 2 tyckte att jag använde mig av alldeles för många förkortningar då jag brukar sms och msn. Så han undrade om jag inte var sugen på att lära mig några nya. Självklart:

jcatj= Jag cyklar aldrig till jobbet.

pft= pepparkakor finns tomten?

Ja, inte för att jag vet när jag skulle få användning för dessa så jag svarade kort och gott med:

 pmao= påhittade med andra ord. ;)

                          
                            wtf
är en annan vanlig förkortning som jag och många
                            andra använder...
                            bild lånad här

                                                                  /sara


Kommentarer
Postat av: Patricia

Haha! det där var lite kul

2009-07-03 @ 06:10:19
URL: http://ubas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0