Vem ska göra?

Så här låter det ofta här hemma förstår inte varför jag ska göra allt!

Jag: Älskling kan inte du ta och plocka in den torra disken och diska efter maten om jag lagar mat?
Mr O : Ne det är tjejgöra och förresten lagar jag mat till dig varje kväll du jobbar.
Jag: Ja men dessa dagar diskar ju jag, så då borde väl du kunna diska när jag lagar mat?
Mr O: Det är faktiskt så att man vissa dagar är trött när man jobbar och inte orkar.
Jag: Ja men så är det väl för mig med, men om inte jag gör det blir det ju inte gjort.

Tills sist börjar Mr O i alla fall plocka in disken.... Helt plötsligt slår han i foten i Janssons vattenskål och vi får vatten över hela golvet. Klar med inplockningen av disken ( eller de få saker han visste var dom skulle vara) så går han tillbaka till datorn.

Jag: Hallå ska du inte torka upp?
*inget svar*
Jag: Hallå! Du måste torka upp det gör inte vattnet av sig självt. Jag ska inte behöva städa efter dig.
Mr O: Men det var ju Kaptens vatten så han får väl torka upp, inte mitt fel att den stod i vägen.
Jag: Inte hans fel att du är klumpig och slår foten i skålen.
Mr O: Jag vill inte, det är inget roligt. Du kan göra det.
Jag: Ne jag tänker inte städa efter dig

Efter mycket om och men och 100 suckar reser han sig och torkar upp... eller i alla fall lägger en handduk över vattnet.

Några timmar senare när jag ska se på film.

Jag: Älskling DVD:n fungerar inte!
Mr O : Ne he
Jag: Kan du fixa den då?
Mr O: Det kan du väl själv?
Jag: Ja, men det är ju mans göra.

En snäll Mr O reser sig upp och listar ut felet på dvdn.

Senare....

Jag: Älskling kom ett tag!
Mr O: Vad är det nu då?
Jag: Men kom hit så ska jag berätta.
Mr O kommer in i vardagsrummet....
Mr O: Ja vad ville du?
Jag: Ja fryser kan inte du ge mig filten som ligger där vid tvn?
Mr O: *suck* kan du väl hämta själv?
Jag: Ne för det är mans göra att ta hand om sin tjej.


Förstår ni vad jobbigt jag har det?!

/Malin

Kommentarer
Postat av: Daniel

Haha, ojdå :-)

Jag kanske har lite fördel som är singel då :-P

(Hmm, Kapten hjälpa till med disken? ;-))

2009-01-16 @ 13:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0