Mozartkulor

Denna förmiddag så har jag sysselsatt mig med att göra sk Mozartkulor. Ja, jag vet att julen och nyåret redan har varit men ibland så måste man släppa loss sitt begär...(tyvärr så gör jag det nästan jämt, hmmmm)
Jag har ätit dessa underbara godingar vid 2 tillfällen under förra månaden. Första gången i en avlång variant och andra gången så gjorde jag egna kulor i mellandagarna. Sjukt enkelt och sjukt gott!

               
                 mandelmassa/marsipan, nougat och blockchoklad är allt som
                 behövs...

Rulla kulor av nougaten som du sedan bäddar/rullar in i mandelbassan/marsipanen. Rulla sedan kulorna i smält choklad och ställ in i kylen.
Så enkelt att tom jag klarade av det med lyckat resultat! :)

               
                mums till eftermiddagskaffet!

                                                            /sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0