kannibalism och annat skit!

Oj, vad jag har tittat på film detta år och 2009 har ändå redan börjat ju...! Men å andra sidan så var jag nog knappast ensam om att ligga på sofflocket och zappa mellan tv-kanalerna igår...
Här kommer iaf 2 recensioner: "Hannibal rising" och "the company"

"Hannibal rising"
Detta är filmen som berättar bakgrunden till varför den ökände Hannibal Lector började mörda och äta upp människor. Så den utspelar sig alltså innan de övriga filmerna i serien: "Röd drake" "När lammen tystnar" "Hannibal"
Jag har hela tiden tyckt att Hannibal Lector varit en av de läskigaste mördarna som filmduken någonsin har visat men efter att ha sett denna "Hannibal rising" så tyckte jag synd om honom emellanåt...En otäck film (jag blundade säkert sammanlagt 10 minuter pga av otäcka scener) som överaskar och aldrig blir långtråkig...
betyg:    av 5 möjliga

"the company" Kombinationen dans och kärlek har ju funkat förut så varför skulle den inte funka mellan snyggingarna Neve Campbell och James Franco!?
Hjälp, hjälp, hjälp denna film som varade i ca 2 timmar var ungefär lika stimulerande som ordjakten som gick på tv 4 på nätterna förr. Drama, dokumentär, dansfilm? Sällskapet uppskattade inte heller filmen det minsta så vi snabbspolade den i hopp om att det skulle hända något oväntat i filmen...men icke, tom då vi snabbspolade filmen så var den seg...
betyg:                     av 5 möjliga

               

                                                        /sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0