Hemma en snabbis

Hallå fredag! Eller fy tusan för att det är fredag och första dagen på helgen som endast består av massa arbete.
Har redan varit på jobbet och gjort 3 arbetstimmar så är nu hemma en liten sväng innan det är dags att bege sig tillbaka och göra 9 timmar till. Kul?! Nja vet inte är nog mer så att jag inte riktigt tänkte till när jag tackade jag till lite extra timmar.
Men det går nog bra bara man kommer tillbaka och sätter igång.

I dag är det förresten fredag den 13:e så jag borde sitta inlåst eller något för allas säkerhet. Min fredag den 13:e har redan börjat i katastrof, redan när vi kom hem i går och jag skulle åka hem började helvetet. Ursäkta ordet men ja är riktigt trött på min otur nu.
Det var så här att jag gick till bilen, satte mig och började försöka backa ut ur parkeringen. Tittar ut genom förarfönstret och upptäcker att min backspegel står helt konstigt. Så går ut och ska rätta till den. Lättare sagt än gjort, när jag tar tag i den upptäcker jag att den är helt trasig. Kollar glaset och ser att någon jävla idiot har kört in i den. En krossad backspegel som inte ens går att sätta tillbaka i sin rätta position.
Så denna dag är det synd om mig, behöver verkligen uppmuntras så någon borde komma med blommor eller semlor eller något annat trevligt som kan få mig på lite bättre humör.
Så finns det någon snäll själ där ute får du gärna titta förbi här innan 12.30 altenativ komma förbi mitt jobb efter kl 14.00 med något gott att stoppa i magen.

Det värsta med backspegeln är väl inte att idioten som kört sönder den smet utan att lämna något meddelande. Ne det värsta är helt klart att jag absolut inte har råd att laga den. Jag gjorde ett val i går att lägga mina sista pengar denna månad på lite shopping för att sedan leva på nudlar resten av månaden. Men hur ska det nu gå? Detta lär ju kosta mig någon tusenlapp i alla fall och det är pengar jag absolut inte har just nu.


Tre paket nudlar för 10 kr, om jag äter ett paket om dagen. Då går det alltså åt 12 paket till lön. Det blir 40kr.
Sedan en backspegel för ca 1000kr eller vad den kan kosta, det blir alltså -1040kr

Det är synd om mig!

/Malin
(bild lånad här)

Kommentarer
Postat av: ALEX

vad drygt med backspegeln, ännu drygare att ingen lämnade lapp så DOM får stå för kostnaderna



/alex

2009-02-13 @ 11:22:34
URL: http://amethyst.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0