factory girl

Här kommer min recenssion på filmen "factory girl" med bla Sienna Miller och Hayden Christensen.
Denna film känns som en  färgglad musikvideo på 1 timme och 27 minuter om Edie Sedgwick`s destruktiva liv i new york på 1960-talet. Själv så tycker jag att en så pass intressant person som Edie Sedgwick förtjänar en bättre film som går ned mer på djupet och berör på ett annat sätt än vad denna film gör, därmed så har jag inte sagt att denna filmen är dålig. Den känns bara lite light och river aldrig riktigt tag i mitt intresse...eller det skulle då vara Hayden Christensen`s sjukt snygga rollfigur. 

               
                betyg:    av 5 möjliga
 
                                                 /sara

Kommentarer
Postat av: Fia

Har den men inte sett den

2009-02-16 @ 15:57:12
URL: http://sofsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0