Nej, nu förstår jag inte riktigt...

Okej, jag erkänner jag har ganska udda humor. "Felstavningar" är en sak som jag ofta skrattar åt.
För ca 10 minuter sedan så upptäckte jag en lite rolig formulering i ett reklamblad från hemköp.

         
               

              

Ni måste hålla med om att texten: "Handla andra varor för minst 300 kr och du får köpa ett paket!" väcker en hel del frågor:

1: Paketköp=förbjudet såvida man inte bränner minst 300 kr inne i butiken?

2: "Paketet" måste ju verkligen vara flott värre och dessutom väldigt, väldigt fint inslaget då...eller?

Bläddrar man sedan i reklambladet och läser det ordentligt så framgår det senare att paketet inte är vilket paket som helst utan ett kaffepaket! Snyggt jobbat, hemköp! ;)
              


                                          /sara


Kommentarer
Postat av: Fotograf Annie

Det är ju generöst att ge bort ett kaffepaket om man köper för mer än 300kr ;)

2009-12-18 @ 09:16:02
URL: http://anniesfotografier.blogg.se/
Postat av: sara

Annie; Om det ändå vore så väl att de gav bort ett paket vid köp av andra varor för minst 300 kr. Men de fulingarna vill faktiskt att man KÖPER loss kaffepaketet för 20 spänn!

2009-12-18 @ 11:01:09
URL: http://egomani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0