Mina matnojor

Jag har matnojor, grova sådana. Man kan dessutom dela upp dem i två kategorier:

Den första kan vi kalla för "besatthet". Det är en typ av mat som jag blir mer eller mindre besatt av under en period. Jag äter den i enorma mängder och på konstiga tider att det är på gränsen till sjukligt. Just nu så är jag inne på chokladdoppad banankaka och chokladpudding. Detta började i söndagskväll då jag kom på att jag var bara tvungen att ha chokladpudding kl 21.50 på kvällen. Så det bar av till hemköp som stänger kl 22 för inhandling av mjölk och chokladpudding-pulver. Sprang sedan hem och vispade upp 2 st påsar chokladpudding med 5 dl mjölk och åt upp allt själv. Helt normalt...eller inte.

Den andra kategorin är mat som jag faktiskt en gång i tiden har ätit (och tyckt om) men numera så skulle jag inte ens äta det under pistolhot. Här är några sådana exempel:

* sill: Jag gillade sill när jag var liten. Nu mera så kan jag inte ens titta på skiten utan att tänka gummibitar!

* blodpudding var mums ända tills jag faktiskt förstod att det faktiskt var gjort av blod. Surprise, surprise! ;)

* keso med smak av päron och vanilj smakade efterrätt(piggelinglass) och passade mig utmärkt som mellanmål ända tills jag föråt mig på det och kräktes piggelin-keso genom näsan!

* Min senaste matnoja är kanske den mest bisarra av dem alla. Den kom jag i kontakt med nu runt julen. Jag har alltid ätit julskinka fram tills i år...Tyckte att det var lite läskigt att äta det. Jag trodde först att det var pga att köttet var kallt. Kött skall ju faktiskt vara varmt när man äter det...Men slog jag huvudet på spiken. Det var stjärten på en gris som jag satt och tuggade på. Ett kallt grisarsle! Så nu lär jag aldrig mer kunna äta skinka.


               
                tacka vet jag chokladpudding


                                 /sara
 


Kommentarer
Postat av: Patricia

Haha! Vilken grej, du är rolig du!

Kan man kalla det en slags ätstörning kanske? ;)



Gott nytt år Sara! Hoppas att du får ett strålande 2010 och kommer att du kommer få förärva många nya godingar av din andra besatthet, de som du kan ha dinglandes på armen. :)

Kram!

2009-12-30 @ 12:26:16
URL: http://ubas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0