Ang Mulberry bayswater...

Den senaste tiden så har jag fått en hel del frågor ang Mulberry bayswater. Nu är ju inte jag någon utbildad expert på detta område men jag kan ju berätta lite runt det jag vet om väskornas väska.

* Vanligaste frågan är hur mycket kostar de?
Det beror helt på färg och matrial. Men de billigaste brukar väl kosta runt 7000-8000 kr. (I modellerna oak, chocolate, black. ) Sedan så har jag sett modeller som nästan kostar det sexdubbla till de billigaste modellerna...

* Hur sköter man om väskan?
Jag använder collonil-spray. Den säljs inne i mulberry-butikerna. Beroende på matrial så behandlar jag dem olika. Mocka sprayar jag var tredje vecka och övriga ca var sjätte vecka.

* Sjunker väskan ihop och blir påsig?
Jag gillar ju då väskan är lite påsig i modellen så jag har med flit valt de som är lite mjukare/påsigare i matrialet. För dem som föredrar de stelare modellerna så finns ju väskan i darwin-läder och lack bla.

* Det bästa av allt, enligt mig är att den är verkligen 3-i-1: snygg, tidlös och praktisk. Jag gillar väskor som är tåliga vilket bayswatern är och den rymmer dessutom halva bohaget.



               

               

               

               



                                                 /sara


Kommentarer
Postat av: Patricia

Tycker att du ska vara stolt över din lilla "familj", dessutom har du väldigt bra smak :)Den jag gillar bäst av de där är den gröna. himla struktur i materialet

2009-12-03 @ 07:32:07
URL: http://ubas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0