Det är skillnad på godis och godis...

Imorgon så är det fredag och arbetsveckan är då avklarad för min del. Det ska självklart firas! Och i mitt fall så skall det göras med en stooooor påse lösvikts/smågodis. (kommer springa ner till stan så fort jag kan ;) ) Nog för att jag smaskat godis i stort sett varje dag de senaste veckorna. Men det var färdiga påsar: gott och blandat, salt och blandat, ahlgrens bilar, nappar, djungelvrål och skillnaden är stor! Det är både roligare och godare att smaska i sig sin egen-komponerade godispåse än en vakumförpackad sak som är köpt på hemköp.
Tur att godisaffärerna ligger tätt i lilla norpa. Om jag inte är helt ute och cyklar så finns det inte mindre 4 godisbutiker inne i city och minst 2 st som ligger mindre centralt.

Har dock ett olöst mysterium ang plockgodis: Hur noga man än är då man plockar godis så är det ändå bara äckliga bitar kvar i slutet!? Hur sjutton kan det komma sig, då man från början bara väljer de godaste bitarna?

                
                   godissugen, någon...?

                                                          /sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0