Shopping interjuv (Person 2)

Här kommer en liten intervju ang mitt shoppande:

Hur mycket slösar du i månaden på kläder, smink och skor?
För mycket. Vill inte gå in på exakt hur mycket, men mer än jag egentligen borde.

 

Dyraste plagget/skorna du köpt?
Oj jag är ju inte så noga med att kolla prislappar men är nog en väska eller några skor.

Bästa fynd i år?
Min MacBook Air som inhandlades i USA. Men även  riktigt nöjd med de flesta väskor som införskaffats detta år.

Vart hämtar du inspiration till din stil?

Från mig själv och från vad som finns erbjudet i affärerna så klart.

 
 Vad är ditt absolut bästa shoppingtips?
Ja om det ska vara ett jag själv följer blir tipset nog att inte tänka på vad saker kostar eller har för märke. Handla istället det som du själv känner dig bekväm i.

Ett annat tips (följer det dock inte själv) är att aldrig gå in i affärer när utan att ha ett mål med din shopping. Det är som att handla mat på tom mage.

Vad är ditt bästa tips vad de gäller höstshopping?
Längre stickad tröja/klänning. Något snyggt skärp och ett par strumpbyxor/legging. Eller kavaj, jeans och en enkel tröja med tryck.  Stövletter är aldrig fel.

Ett köp som fortfarande finns i garderoben med prislappen kvar?

Oj det finns en hel del, jag lyckas nog nästan varje månad införskaffa något som jag är för lat för att lämna tillbaka. Eller som jag intalar mig själv att ”det där kommer nog till användning någon gång.”

 

Hur många par skor har du köpt under 2008?
Oj, det är för många. Men det har varit ett bra skoår i år så det är okej. Införskaffat mellan 15-25 par. Jag orkar inte gå och räkna. Men har o andra sidan skänkt bort en hel hög till myrorna med (plus till mig)

Om jag gav dig 1000 kronor, vad skulle du köpa för dem?
Skulle nog bli några skor eller en väska. Beror helt på vilket utbud det fanns just då. Skulle jag få pengarna i dag så blir det en väska.

Hur mycket pengar är du villig att spendera på en vinterjacka?

 Runt tusenlappen
 
Brukar du dölja dina påsar när du kommer hem efter en shoppingrunda för att slippa höra klagomål över ditt sätt att spendera pengar?
Det händer nog, fast endast när påsen innehåller väska eller skor. Allt annat verkar vara okej att jag handlar.

Spara eller slösa?

Har nog en bra balans mellan det. Har mitt sparkonto och det är heligt men kan samtidigt slösa mer än vad min ekonomi egentligen tillåter.

Hur gör du för att ha råd att shoppa?
Jobbar, vad gör du? Sen älskar jag ju paket så folk får gärna ge mig pengar/presenter också.


Dina fem senaste köp?

En stickad tröja från H&M, två toppar från Kappahl, Två kuvertväskor från Cubus.


Vad det gäller stil, vad bör man undvika?
Allt som man känner sig obekväm i.


Vad skulle du aldrig kunna tänka dig att lägga pengar på?

Aldrig?!

                                                 /Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0