När man trodde hatet gått över...





Gultext lånad från IKEA


Jag är inte en så hatisk människa som jag vissa dagar kan verka, *lovar* Om du inte tror mig kan du alltid fråga någon som känner mig väl.

Men det finns vissa saker som gör mig så grymt förbannad, en av dom är stor hemshopping på varuhus där service är något som personalen aldrig hört talas om.

I julas var Sara och jag som trogna läsare minns till Linköping i jobbärende. Vi skulle möblera en hel förbannad lägenhet. Jätte kul tänkte vi både, och då kan vi ju även passa på att göra lite privat shopping i IKANOhuset.
Vi gör oss snygga & så tar självklart på oss ett par höga snygga stövlar med en så där härligt sexig klack...
Ja ni som varit på IKEA och storhandlat någon gång vet nog precis vart detta kommer sluta.

Självklart går småplocket fin fint men när vi kommer ner på lagret och inser att personalen inte alls tänker hjälpa oss få fram alla stora möbler kan ju alla förstå hur vi reagerade. Självklart hade vi båda räknat med att slippa detta då möblerna ändå skulle gå på hemkörning och betalas av Norrköpings kommun.

Säg vad man vill om att IKEA är billigt men är trasiga ryggar och ömma fötter värt de få kronor man sparar?

Nu har dessa hemska möbler stått i sin lägenhet och används dagligen i ca 7 månader och i dag fick jag nytt hat mot IKEA.
Bordsben som vek sig och sängben som höll på att lossna helt, trodde jag skulle bli tokig speciellt när jag insåg att benen på köksbordet inte är gjorda för att skruva i mer än en gång utan att gängorna ska ta helslut.

Förbannade jä*la IKEA är tyvärr allt jag har att säga i dag.

Billighet och dålig kvalite går hand i hand det har IKEA verkligen visat oss "svenssons".

VÅGA VÄGRA IKEA

/Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0