twilight-boken vs filmen

Jaha, då var både twilight-boken och filmen avklarade. Och så här tyckte jag:

Boken: var en av de bästa jag läst. Den ligger definitivt på min topp 3 lista. Kärleken mellan Bella och Edward beskrivs på ett sådant romantiskt och innerligt sätt att tom mitt stenhjärta smälte...
En riktig Romeo och Julia berättelse utan de larviga replikerna...
betyg:      av 5 möjliga

Filmen: Med facit i handen så kanske man skulle ha sett filmen först, eftersom boken innehöll så mycket ingående detaljer om känslor mm, så hade skådespelarna svårt att "hinna" med att förmedla all kärlek. Så istället så blev det ganska mycket medelmått-high-school-rulle där handlingen for förbi i 110 km/h. Hade nog helst av allt sett att det sparats på krutet och att filmen hade delats in i flera filmer alternativt gjort filmen längre. Därmed så har jag inte sagt att filmen var dålig. Nejdå, helt klart sevärd för 95 pix.
betyg:    av 5 möjliga

                  
                   bild: google

                                                   /sara

Kommentarer
Postat av: Parre

Aha, spännande då ska man nog tjata med någon på ett biobesök..

2008-11-25 @ 23:46:38
URL: http://ubas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0