En ny värld

Kanske är det dags för enorma förändringar i världen nu. En svart president i Usa är ju ett steg till att världen börjar förstå att vi alla är från samma art.
Tänker dock inte gå in mer på Usa val och liknande, först för att jag är sjukt dåligt insatt i deras politik och för det andra för att det för mig inte är någon stor sak om presidenten är vit eller svart.
Jag hoppas bara att det nu ska bli bättre för Usa, fast inte för bra för jag vill att dollarn ska fortsätta ligga lågt så man kan få saker sjukt billigt när man besöker detta enorma land.

Nog om det, är svinkallt i mitt hus. Elementet i mitt sovrum vägrar att fungera. Var i och försäg krångel med det redan förra året men då var det bara lite damm som gjorde att det hakade upp sig. I år verkar det inte finnas något som hindrar det från att fungera så är nog tyvärr så illa att vi måste ha ett nytt. Men vem vill lägga pengar på det lagom till jul?

Nu står det en gnällande hund intill mig som med all sannolikhet vill gå ut och bajsa så är väl bäst att han får göra det.
I övrigt kommer min dag se ut något åt det här hållet:

*Promenader
*Diska
*Rensa i garderoberna
*Börja plocka ner saker i datarummet så att väggen kan slås ut
*Laga mat


Fast hur mycket av det där lät roligt då?
Ska nog börja med att ringa mamsen och se om hon är hemma så Jansson och jag kan göra ett besök där och eventuellt få promenad sällskap nu på förmiddagen.

Vi hörs
/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0