te eller kaffe!?

Oftast så vet man om man är en te eller en kaffe-människa men inte jag. Jag har jättesvårt att placera mig själv i ett fack...men idag så fick 2 sortes te följa med hem efter mycket velande: ett rött och ett grönt. Jag var nog en av dagens mest krävande kunder i te och kaffe-butiken. Jag hade jätte beslutsångest bland alla te och kaffe-sorterna. Skulle gissa att det fanns ett par hundra sorter att välja bland...
Under tiden som jag sniffade mig igenom några av alternativen så berättade en av butiksbiträdena lite om te:

svart te: Har den mest uppiggande effekten eftersom det innehåller mest koffein och kan därför även upplevas som vätskedrivande.

grönt te: Innehåller mer vitaminer, mineraler och antioxidanter än svart te och sätter även fart på kroppens cirkulation...

rött te: Är helt fritt från koffein och därför ett bra alternativ till kvällsdricka. Även detta te är rikt på antioxidanter och mineraler...

      
       rött körsbärste och grönt guava valde mina smaklökar idag...

                                 /sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0