organic cotton

Visst tusan är det något speciellt med ekologiska kläder!? En helt annan åsikt hade jag dock första gången som jag kom i kontakt med ekologiska kläder. Det var min killkompis visade upp sin (fula) blekbruna t-shirt, för ett par år sedan. Min första tanke var då att den gick och äta. (ja, ni hör ju själva hur trög jag kan vara ibland) Vaddå ekologisk? typ som hans mani för ekologisk mat då eller? Kan ju säga att den här killen köpte ALLTID ekologiska varor ist för "vanliga" även om de små bananrackarna var hälften så stora som "vanliga" Och att t-shirten var blek och tråkig i färgen gjorde ju inte saken bättre. Den såg helt enkelt ätbar ut...
Annat är det idag då nästan varenda stor butikskedja säljer (snygga) kläder i ekologisk bomull. Själv så är jag idag ett stort fan av hm`s organic cotton-kollektioner, som bara blir bättre och bättre för varje säsong. 

               
               2 st toppar från hm`s organic cotton-kollektion
    
 de 5 topparna ovan kommer ej från organic cotton...

                                   /sara

Kommentarer
Postat av: Parre

haha, vad rolig du är, "gick att äta"!

2008-07-28 @ 23:04:37
URL: http://ubas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0