LCHF

Har förstått att LCHF-dieten är populär, så jag var helt enkelt tvungen att googla den. Kort och gott så säger namnet allt: Low-Carb-High-Fat allt, dvs lite kolhydrater och mycket fett. Funkar det för folk och att de märker att de mår bra av den så kör på men frågan är om inte kroppen tar stryk i långa loppet, kanske en kort diet variant? Själv så älskar jag kolhydrater, även de snabba (onyttiga) och känner att jag måste ha dem eftersom jag tränar...skulle antagligen säcka ihop utan dem.
PÅ tal om viktminskning och träning så berättade instruktör-Miguel att många som vill gå ner i vikt, speciellt tjejer är rädda för bulliga muskler och skippar därför styrketräningen. Helt fel, för att bygga stora, bulliga muskler så behövs extreeeeemt hård träning i kombo med rätt kost. Om man vill gå ned i vikt så ska man ist kombinera styrka och konditions-träning. Ju mer muskler du har destå högre förbränning. Så lägg på lite extra vikt då du tränar ben, rygg och bröst eftersom detta är stora muskelgrupper...

Haha, nu kom jag helt ifrån ämnet LCHF...ville tipsa de som är intresserade att Ica Kvantum i norrköping har en hel avdelning för LCHF-anhängarna.


                         
                          Bild lånad av min vän "Skippy"



                                                /sara

Kommentarer
Postat av: Patricia

Wow, du har ju blivit någon slags fitnessguru, kanske ska sadla om från vårdyrket? ;)



Hursomhelst är jag också väldigt skeptisk till LCHF och har varit det ända sedan jag hörde det första gången för ca 4 år sedan - alla som höll på då som jag vet har både slutat och gått upp igen, för jag tror inte det är så hållbart i långa loppet, snarare en snabb diet för att träna inför utlandsresan eller kanske sitt bröllop - alltså tillfällig viktminskning.



Hursomhelst, du får gärna ge mig träningstips i höst då jag ska komma i toppform igen ;)

2012-03-08 @ 21:13:24
URL: http://envilla.blogg.se/
Postat av: Anonym

Genom åren har det passerat ett antal dieter LCHF var förr Atkins....maten är ju den samma,bara nya namn.

Och som vanligt är det skit samma vilken motion eller kondition man gör......bara att man gör den.

Så inget nytt under viktminskningsfronten ...det är fortfarande samma gamla teori som gäller.

Minuskalorier in och plus på träningskontot ger alltid en viktminskning



De som vinner på det är de som skapar idéerna....människan vill alltid ha en qvick fix

Bantningsindustrin är den mest lönsamma....strax därefter kommer rynkorna och kosttillskott.

Snacka om att vi har kommit vilse i pannkakan.

Lycka till :D Tant Gul

2012-03-11 @ 13:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0