Förberedelser inför "Vasan"

Kör lite förberedelser inför morgondagens Vasaloppsspinning; packar gymväskan tills imorgon bitti, tar det lugnt samt käkar varannan timme. Nu är det blodigt allvar! ;)

Har dock en del funderingar inför morgondagen:

* Vätskekontroll: ska man behöva ta med sig en 25-liters plastdunk med lååååångt gummisugrör? Kommer ju gå åt en hel del vätska...?

* Matintag: Likaså med maten. Under ett 5-timmar långt spinningpass så kommer iaf jag att bli hungrig både 2 och 3 gånger. Matsäck i ica-kasse hängandes på styret...?

* Rumpskydd: Har sett att alla seiösa cyklister har vaderat därbak. Själv så äger jag inga sådana byxor. Ska man tillgå en hemmagjord variant med pensionärs-blöja...?

* Svettskydd: Efter ett normalt 60-minuters pass så brukar min "snutte-filt" vara rejält svettig. Ska man packa ned ett stort, otympligt badlakan, alternativt flera små och lägga i ica-kassen...?

* Kisskontroll: Har alltid undrat vad maratonlöpare/skidåkare gör om de måste gå på toa, under pågående tävling? Finns det utställda "baja-major"? Har dock inte sett några på tv. Och om man dricker mycket, kombinerat med att jag har världens minsta blåsa så kommer jag garanterat  bli kissnödig.
...Kom dock på att om jag kör blöj-varianten som rumpskydd så har jag ju löst det problemet...! ;)

              
Kände mig otroligt nyttig när jag käkade denna grymma sallad vid lunch. Innehöll bla: Matvete, bönor, linser, valnötter, mandel, spenat, granatäpple mm. Proteinkälla var grillad fläskfilè i curry.


                                              /sara


Kommentarer
Postat av: Patricia

Haha! Jag hoppas att du körde på din blöjuppfinning - två flugor i en smäll! ;) och så hoppas jag att det bra!

2012-03-03 @ 21:08:44
URL: http://envilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0