Mums och nyttigt

Det är inte så jätteofta som jag kategoriserar gott och nyttigt tillsammans...Men ibland så! Ett av mina absoluta favoritbär körsbär/bigarå tillhör just den kategorin. Läste i en amerikansk hälsotidning att bäret besitter flera goda egenskaper bla:

* Bäret innehåller melatonin som kan mildra besvär som jetlag och sömnsvårigheter.

* Skyddar mot inflammationer.

* Det finns vetenskapliga studier som visat att juice från körsbär har en återuppbyggande effekt hos ansträngda muskler. (Testat på maratonlöpare)


               
     Köpte på mig ett halv kg tidigare när Sigge och jag var ute på morgonpromenix. Mums!



                                         /sara


Kommentarer
Postat av: Skönhetsbloggen!

Mums, så gott - och väldigt nyttigt!

2012-06-20 @ 12:58:59
URL: http://frida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0